Nahoru

Co stojí v pozadí Vašeho rozhodování o tom jak a čím značit?
A co můžete udělat pro to, aby Vaše rozhodnutí přinášelo výhody co nejdéle v potřebném rozsahu? 

 

Úkolem lidí ve firmách, kteří rozhodují o výrobě, výrobních postupech či kvalitě je mít na stole takové informace, které rozhodování maximálně usnadní. Pořízení nové technologie či postupu je komplexní proces, který zahrnuje pohled na činnost podniku z globálního hlediska. Obvykle za tím vším stojí analýzy, reporty, informace o nařízeních zvenčí či požadavky z odbytu a marketingu. 

Po rozhodnutí pak následuje praktická část: hledání oné vhodné technologie a potažmo hledání onoho vhodného partnera.

Průmyslové značení a automatizace

Toto je klíčový moment, který má velký vliv na to, zda pořízená technologie bude přispívat k dalšímu růstu. 

V kontextu řešení pro značení dílů a výrobků se jedná o dodavatele nejen technologie, ale také dlouhodobého partnera. Z naší praxe vyplývá, že otázky spojené se značením neřeší firmy jednorázově. Naopak. 

Značení je samostatná technologická operace a týká se různých oblastí. Od značení nářadí a nástrojů, přes vnitrofiremní identifikaci z důvodu dodržování požadavků kvality až po ono značení na finální výrobek.

Od správného partnera pak očekávejte, že by měl: 

  • porozumět vašim potřebám, t.j. nejen co se bude značit, ale především PROČ se uvažuje o značení
  • vyjasnit si s vámi vaše požadavky a nároky na značení
  • vymezit odpovědnosti za řešení – je-li část řešení zastřešená inženýrskou kanceláří, pak je vhodné definovat kam sahá jejich odpovědnost a co jde za dodavatelem značící technologie
  • definovat požadavky na technickou podporu, t.j. realisticky probrat možnosti a vysvětlit si klíčové pojmy 
  • provést testovací značení na reálných vzorcích, případně stroj předvést v reálném prostředí v rámci možností
  • odsouhlasit termíny a závazky  

Toto vše je součástí komplexní konzultace a vzorkování, které jsou součástí naší každodenní práce. 


Jsem přesvědčena o tom, že transparentní a otevřené jednání je nejlepším způsobem pro dlouhotrvající partnerství a přinese oběma stranám největší výhodu. Jinak řečeno – stav stojící na principu win-win, kdy zisk je na obou stranách. 

Partnerem rozumím opravdového profesionála, se zkušenostmi, zázemím (možná i tradicí).
Základem partnerství je dobře nastavená komunikace. A komunikace je prvním krokem k vzájemné důvěře.
Pokud lidé rozumí lidem na druhé straně, pak lze očekávat, že přání či potřeby na obou stranách budou vyslyšené.

Přibližně 20% našich klientů se na nás obrátilo v reakci na špatnou zkušenost s jinou firmou. Výše zmíněná doporučení vychází ze zkušeností těchto klientů.

Špatně definované požadavky a nereálné sliby o podpoře 24/7 způsobily škody jak na straně klienta, tak i dodavatele. Pokud jednání připomíná pohádku o kouzelném prstenu, je třeba být na pozoru. Nabídka slibující vše v ceně zařízení také nemusí odhalit jaké další náklady vás čekají.

Ptejte se a chtějte jasné odpovědi. Jen tak můžete mít jistotu, že Vaše rozhodnutí bude opravdu to správné.

Tak se nespalte 🙂 a ať se vám daří!

Lubka Straková – Automator CEE
„Fotím, tvořím a píšu o trvalém značení“

 

 

>> Na rozcestník technologií

<< Zpět na výpis článků